Uprkos tome što je linijski taksi prevoz po zakonu zabranjen, veliki broj vozača i dalje se bavi ovakvim prevozom, a nadležne službe ne čine ništa da to spreče, izjavio je za Radio 021 predsednik novosadskog taksi udruženja "Sitans", Milan Paunović.
svakim poskupljenjem najgore prolazimo mi koji zivimo na periferiji novog sada..
izmedju ostalog zato je ovo lose resenje!
linijski taxi pritom nije isto sto i kockica!
a od juce je navodno proveravano ko od taxista ne vozi po nocnoj tarifi!!!
Dobio sma seminarski Paratranzit pa vidim da neko zna nesto o tome, ako bi bio ljubazan da mi pojasni sta je to i sta spada u paratraznit pored taksija
Sta se ko ovde buni???? Taxi je uvek tu a autobusi stizu kad hoce ni oni vise nisu linijski,prema tome st zelite treba njih ukinuti ili doterati u red.Cutite i pustite ljude da rade svoj posao.Ziveo Futoski Taxi.
Mesto auto-taksi prevoza putnika u sistemu javnog gradskog prevoza
Pravilno razumevanje mesta auto-taksi prevoza putnika u sistemu javnog gradskog prevoza je od izuzetnog značaja ne samo kod analize stanja u taksi servisu, nego je od naročitog značaja za procese daljeg razvoja i reformi, koje moraju biti usklađene sa njegovom suštinom i realnom ulogom koju ima. Taksi prevoz po svom karakteru spada u vidove prevoza malog kapaciteta koji se naziva PARATRANZIT.
"Paratranzit predstavlja vidove polujavnog i javnog prevoza, koji se prema vlasništvu i vrsti prevozne uloge mogu svrstati između individualnog transporta i redovnog Javnog gradskog prevoza putnika. Paratranzit uključuje nekoliko vidova koji se razlikuju po svojim operativnim i fizičkim karakteristikama, kao i po vremenu nastanka: najstariji taksi, uveden je još pre redovnog javnog prevoza..."
Citat iz knjige "Javni gradski prevoz" od poznatog saobraćajnog stručnjaka i profesora Vukana R. Vučića, jasno ukazuje na stvarno mesto koje taksi prevoz u sistemu ukupnog prevoza ima. Iako spada u prevoze malog kapaciteta, njegova uloga u prevozu putnika naročito u velikim gradovima je nezamenljiva i izuzetno značajna.
"Taksiji su automobili kojima upravlja vozač i koje korisnici iznajmljuju za pojedinačnu vožnju. Usluga koju oni pružaju podešena je isključivo za zadovoljenje zahteva korisnika. Korišćenje taksija može da zahteva veće vreme čekanja nego kad se koristi putnički automobil, ali izdaci za troškove putovanja taksijem su najveći u poređenju sa ostalim vidovima. Kako najveći deo troškova pokriva vreme koje vozač izgubi, ovaj vid prevoza uvek ima visoku cenu."
Upravo definicija taksija od istog autora, u potpunosti opisuje sve odlike taksi servisa, i taksi prevoz karakteriše pre svega činjenica da je to prevoz malog kapaciteta, koji mora biti u stanju da zadovolji potrebe korisnika, i da usluga koju pruža uvek ima visoku cenu. Lako je dokazati da se narušavanjem cene najlakše degradira taksi sistem do te mere da više ne uspeva da zadovolji zahteve korisnika, a samim tim i da ispunu svoju osnovnu funkciju: sva istraživanja u Beogradu ukazuju upravo na to.
Citat iz stavova i stranih iskustava, iskazanih na okruglom stolu CEMT-a održanog u Parizu 1981 godine, naglašava da u taksi servisu:
broj vozila ne sme zavisiti od političkih merila;
taksi servis ne sme biti instrument socijalnih ili drugih trenutnih akcija;
politika grada ne sme da tera profesiju da izvore svojih prihoda ostvaruje kroz prenaprezanje produktivnosti.
Osnovni uzroci nezadovoljavajućeg stanja u taksi servisu upravo i proizilaze iz činjenice da je taksi servis decenijama instrument upravo socijalnih i drugih trenutnih akcija, da svoje prihode taksisti nesumnjivo ostvaruju prenaprezanjem i da broj vozila zavisi od političkih merila. Pored toga, i u svim prethodnim istraživanjima ukazivano je da se taksisti moraju bolje strukovno organizovati i pojačati međusobnu saradnju, da se mora pojačati disciplinska odgovornost taksista, kao i da se Odluka o taksi prevozu mora detaljno i pažljivo usklađivati sa aktima o disciplinskoj odgovornosti ali i sa kodeksom ponašanja vozača.
Malo je urađeno tokom proteklih dvadeset godina, i to je takođe jedan od razloga nezadovoljavajućeg stanja. Napori koje gradska uprava ulaže u pronalaženju rešenja za taksi servis u poslednjih par godina moći će uroditi plodom samo ako se sva rešenja u taksi servisu pronađu kroz kvalitetna zakonska rešenja, depolitizovanje odluka i uz puno uvažavanje svih problema u kojima se osiromašeni taksi servis trenutno nalazi. Neće se svi problemi u taksi servisu moći otkloniti odjednom, i biće potrebno napraviti niz odmerenih koraka u pravom smeru. Upravo činjenica da je na mnoge od tih problema ali i mogućih rešenja, već više puta ukazivano kroz dosadašnja istraživanja, potvrđuje da njihovo sprovođenje neće biti niti lako, niti jednostavno.
Taksi servis u velikim gradovima se mora posmatrati u odnosu na ukupnu saobraćajnu problematiku gradskih središta, uslovljenu prevelikom koncentracijom zona atrakcije. Veliki gradovi imaju niz specifičnosti u organizovanju ukupnog transportnog sistema, i potrebe za putovanjem u centar grada su u velikoj meri zasnovane na kapacitetnim sistemima javnog prevoza. Upravo zbog toga se lokalnim samoupravama ostavlja u zadatak, da u skladu sa svojim potrebama i mogućnostima rešavaju problem taksi servisa u svojim sredinama. Kod analize primenjenih rešenja u drugim gradovima, to se takođe mora imati u vidu, i pojednostavljeno tumačenje ili preslikavanje tuđih rešenja, ne može dovesti do kvalitetnih rešenja, naprotiv, može naneti veliku štetu taksi servisu u celini.
Sem uslova odvijanja saobraćaja u gradu i promene u društvenim okolnostima se ne smeju prevideti kod ocene i analize dosadašnjih istraživanja, jer su one u velikoj meri uticale na probleme u postojećem stanju ali i na pristup u rešavanju problema. Još 1981 godine je u taksi servisu Beograda Gradsko saobraćajno preduzeće imalo svoj taksi pogon, u kome je radilo preko 950 radnika, da bi samo par godina kasnije ušao u fazu likvidacije, pa je pokušaj podruštvljavanja jedne izrazito privatničke delatnosti doživeo neuspeh, ali kroz višedecenijsku agoniju, a indirektne posledice Beogradski taksi servis oseća i danas.
U poslednjih dvadesetak godina Beograd je prošao kroz burne periode svoje istorije, od hiperinflacije najveće u svetskim razmerama, preko ponovnog bombardovanja, pa do procesa tranzicije, u kojima se pokušava pronaći put ka boljem preko privatizovanja skoro svih društvenih delatnosti. Svakako da je to imalo dramatične posledice i na taksi servis u celini, koje se ogledaju pre svega kroz preveliki broj taksi vozila na Beogradskim ulicama i niskoj ceni taksi usluga. Potražnja za taksi prevozom nije izvan moći taksi politike i na nju se direktno i efikasno utiče upravo ekonomskom cenom usluga u taksi prevozu. Cena taksi prevoza ne može biti u sferi socijalne politike, kao što je to slučaj sa cenom u masovnom javnom gradskom prevozu putnika.
Suštinska razlika između potreba za taksi prevozom i prevozom u javnom gradskom masovnom prevozu je u tome što je javni gradski prevoz socijalna kategorija i on mora zadovoljiti prevozne potrebe i za uslove kada korisnici ne mogu platiti ekonomsku cenu (zbog čega se on sufinansira iz gradskog budžeta), dok su potrebe za taksi prevozom, kao ekonomskom kategorijom, određene punom ekonomskom cenom (bez potrebe za bilo kakvim vidom sufinansiranja). U Beogradu je cena taksi prevoza višestruko niža od cena i u neposrednom okruženju, i na tome se ne može zasnivati bilo kakva budućnost, mesto i uloga taksi servisa. Nesumnjivo preveliki broj taksista u gradu je uticao na višegodišnju praksu davanja popusta na telefonski poziv, na ionako nisku cenu, što dodatno usložnjava i otežava rad taksista, ali i utiče na nizak nivo usluga u taksi servisu Beograda.
U najnovijim istraživanjima taksi servisa u svetu i Evropi, koje su zahvaljujući savremenim tehnologijama i Internet komunikaciji lako dostupne, dominantne teme su upravo posvećene analizama i mehanizmima uticaja na saobraćajnu tražnju, istražuju se stavovi korisnika usluga, nivo usluge taksi servisa, bezbednost taksi vozača, potreba zaštite putnika i uspostavljanje efikasnih žalbenih procedura. U okviru projekta "Istraživanje karakteristika transportnih zahteva vožnji i definisanje potrebnog broja taksi vozača na teritoriji grada Beograda", Fakultet tehničkih nauka Novi Sad, Institut za saobraćaj, novembar 2004 godine, razvijen je novi pristup utvrđivanja potrebnog broja taksi vozača- BETAMOD, zasnovan upravo na funkcionalnim zavisnostima između cene i potražnje za taksi prevozom, pristup koji polazi od postojećeg stanja, ka cilju koji je definisan potpunom reproduktivnom sposobnošću taksista.
Ista autorska ekipa uradila je niz istraživanja i analiza sa ciljem da se ukaže na veliki broj međuzavisnosti koje u taksi servisu postoje, kao i na mogućnosti, ograničenja, ali i potrebu promene pristupa ovoj oblasti. Upravo iz toga proizilaze i potrebne reforme taksi servisa, koje će omogućiti dalji nesmetani razvoj delatnosti, u potpunosti saglasan i sa svim specifičnim okolnostima u kojima se društvo u procesu tranzicije nalazi. Preveliki broj vozila, niske cene, ali i dalja politizacija problema taksi servisa i pritisak koji se na njega vrši, su osnovne karakteristike postojećeg stanja. U okviru materijala "Istraživanje karakteristika transportnih zahteva vožnji i definisanje potrebnog broja taksi vozača na teritoriji grada Beograda", Fakultet tehničkih nauka Novi Sad, Institut za saobraćaj, novembar 2004 godine, dat je niz podataka o broju taksi vozila na 1000 stanovnika u Beogradu i nekim od gradova Zapadne Evrope.
@Esesovac NS: Hvala na detaljnom odgovoru. I pretpostavljao sam da postoji neki vid zastite, cilj mi je bio da naglasim nesto o cemu ljudi obicno ne razmisljaju, a sto je zaista veoma vazno, sto je Zrenjaninka svojim licnim primerom i potvrdila. Kod uslova za dobijanje clanstva u taksi udruzenju, nije mi jasno zasto je bitno da neko ima srednju strucnu spremu da bi taksirao?
Legalan taxi prevoz mora da ima osiguranje putnika koje u slucaju nezgode pokriva vase lecenje.
Sa nelegalnim taxistom,niste osigurani i mozete pokriti troskove svog lecenja samo privatnom tuzbom protiv doticnog "taxiste".Naravno,tu morate da dokazete da je on Vas vozio kao taxista.
Neko je pitao zasto je linijski taxi neregularan.
Linijski taxi u zakonu ne postoji kao pojam jer jer to je po definiciji spoj dve potpuno razlicite stvari.Linijski prevoz i taxi prevoz.Vec ima odgovor sta treba da ispunjava linijski prevoz (vreme,mesto polaska,usputne stanice...) dok je taxi prevoz vanlinijski prevoz.
Da bi neko mogao da taxira u NS mora da ispunjava sledece uslove:
-Minimum srednja strucna sprema
-Vozacka dozvola minimum 5godina
-Da nije krivicno gonjen
-Polozen ispit o poznavanju grada i pravilima javnog prevoza
-Da je stanovnik Novog Sada
-Da vozilo ispunjava tehnicke i estetske norme...
Oni koji ne ispunjavaju te uslove,odu pa rade linijski taxi ili rade u gradu na divlje.
Potrebno je uvesti konkurenciju JGSP-u,ali i taj ko je konkurencija mora da pispunjava odrecene zakonske normative,a ne da okaci taxi tablu Futoyana ili Kacana pa da vozi.
Novosadski taxisti samo traze uklanjanje nelojalne konkurencije sa ulica Novo Sada,a tu spadaju i linijski taxisti.
G-dine Basicu,svi znamo da iz NS postoje linijski taxiji za Rumenku,Kac,Futog,Temerin,Backu Palanku,Beograd,Zrenjanin,Rumu,Irig,Cortanovce...i svi znamo gde stoje,Vi ako ne znate za to onda treba da podnesete ostavku na mesto saobracajnog inspektora.
Futoski taksisti su nelegalni. Pogledajte da li imaju registarsku tablicu sa kombinacijom slova TX (NS000-TX) koja se izdaje legalnim taksistima. Pogledajte da li u gorenjem desnom uglu prednje sofersajbne imaju nalepnicu koju izdaje Gradska uprava za inspekcijske poslove. Pogledajte da li na taksi tabli imaju evidencioni broj koji izdaje Gradska uprava za saobracaj... NEMAJU ni jedno, ni drugo, ni trece.
STOP HAOSU U TAKSI PREVOZU!
Prosle godine sam imala udes sa linijskim taxistom iz Zrenjanina.Covek nije imao prijavljenu taxi firmu i osiguranje putnika,a meni firma nije placala zdravstveno.243000dinara sam morala platiti lecenje,jos sam na kraju ja bila kriva sto sam se vozila linijskim taksijem!I onda inspekcija kaze da ne postoji linijski taxi! :-))))
Od tada,samo autobus!!!
Zasto linijski taxi je neregularan?
Nek se bave oni linijskim prevozom,ali onda nek se i registruju tako.Nek polaze sa odredjenog mesta,u odredjeno vreme imali putnika ili ne.Nek placaju Novom Sadu koriscenje tog mesta sa kojeg polaze (kao sto autobuski prevoznici placaju medjugradsku stanicu) pa nek imaju iste uslove kao autobuski prevoznici.Pa da vidimo onda kako ce da uzimaju putnike GSP-u i drugim prevoznicima.
Ako si Backopalanacki,Futoski,Zrenjaninski ili Temerinski taxista,taxiraj tamo jer porez placas Backoj Palanci,Temerinu,Zrenjaninu... a ne Novom Sadu.
NS godisnje samo na tome sto ne naplati stanicne usluge putnicima koje odvezu taxisti iz Backe Palanke gubi novac u vrednosti izgradnje vrtica Guliver na Novom Naselju!
Neka proba novosadski taxista da uzme putnika na stanici u B.Palanci,Zrenjaninu,Futogu ili Temerinu...Proci ce kao G.M. taxista Vip taxija u Yrenjaninu,kao S.M. taxista Lux taxija u Backoj Palanci,S.Ž. iz Nacionalnog taxija u Temerinu i ostali.Bice fizicki napadnut!!!!
Dakle,ako novosadski taxista placa porez i doprinose gradu Novom Sadu,i od tog novca se placaju medicinse sestre,doktori,vaspitaci...,treba mu omoguciti da taj novac u NS i zaradi i zastiti ga od nelegalnih taxista.
ps:Ti,novosadski taxista placaju cak i saobracajnu inspekciju jer je i ona na budyetu grada Novog Sada
posto vrlo cesto putujem i boravim u inostranstvu,evo kako stoje stvari u Sloveniji.Kombi vozila Reno trafic,ili Ford transit sa 8+1 mesta imaju taxi table i nazive firmi na vratima i najurednije pruzaju uslugu taxi prevoza u Istri izmedju mesta na obali ili do aerodroma u Puli.Ko kada i zasto je ovde u srbiji(malo slovo jer ne zavredjuje veliko) zabranio da kombi vozila ne mogu da taksiraju.Zasto teraju ljude da iz Multiple koja fabricki ima 6 mesta vade jedno sediste,atestiraju fabricko vozilo!!!!! na 5 mesta i onda tek mogu da rade na taksiju.Kakve su sve ovo nebuloze od zakona i budalastine ove zemlje.Sa kojim obrazlozenjem je kombiju zabranjeno da taksira,sta je to lose,sta je to nepodobno,sta tu ima problematicno.Naravno, stite gubitnika JGSP,a nama zavlace ruku u dzep pa doniraju gubitasu,truloj GSP firmi.Kada bi normalni, pravi i odgovorni rukovodili GSP-om svi bi imali posla ,svi bi radili valjano po zakonima ekonomije i trzista,ovako dokle god je politika i monopolski polozaj u pitanju sve ce biti truloooooo
ko ce da stane jednom na kraj gubitasima u JGSP.Kako javno gradsko preduzece sme da obavlja javni medjugradski saobracaj,gradskim aautobusom na liniji N.Sad Surcin.Kada ce neko da istrazi finansijske gubitke te linije jer smo svedoci da u tim gradskim(nasim)autobusima nema vise od 5 putnika,a najcesce,se voze jedna ili dve osobe.Ko svesno pravi gubitke u JGSP odrzavanjem ove linije.Ko krsi zakone o saobracaju jer odrzava liniju javnim gradskim autobusima,a dee facto je medjugradska linija,nepropisnim gradskim autobusima sa drvenim sedistima koji jurte preko vojke 90km/h.Ko stoji iza svega ovoga?ko ovo odrzava i po cijem nalogu.U pitanju je javna gradska imovina,javno gradsko preduzece cije gubitke placaju gradjani Novog Sada,tako da je ova gubitaska linija svesno krsenje zakona o saobracaju i svesno zavlacenje ruke u dzep i na stetu gradjana.To sto ce se tri putnika prevesti po 950din,na njihovu srecu je nista u poredjenju sa stetom koju nerentabilno prazni autobusi 20 puta dnevno nanesu novosadjanima ,gradskom budzetu i radnicima GSP.Ne zaboravite JGSP je javno gradsko saobracajno preduzece,a ne javno medjugradsko saobracajno preduzece.Razlika je drasticna,veliki minus i gubitak evidentan.Neko mora odgovarati za visemilionske gubitke u ovom preduzecu.a u isto vreme rukovodstvo i savetnici rukovodstva imaju plate kao da su najuspesniji privatni biznismeni.
Bumbari u GRAS-u na gradskim jaslama zasluzuju konkurenciju, ali to bi trebali biti registrovani taksisti, a ne divljaci. Problem je sto esnafska udruzenja vrlo cesto sluze zastiti monopola (kad bi bilo lakse postati clan udruzenja, bila bi veca konkurencija medju taksistima, pala bi cena voznje, smanjio bi se broj divljaka, a zbog manje zarade, smanjio bi se i broj onih koji hoce da taksiraju). Mene licno interesuje jedna vrlo vazna stvar: kakvo je pokrice u slucaju nesrece? Cije osiguranje pokriva putnika? Ako se neko vozi divljakom i ostane invalid u eventualnom udesu, cije osiguranje (ako nema licno) ce da mu plati invalidsku penziju? Koja je situacija sa GRAS-om, a koja sa registrovanim taksistima?
U Novom Sadu nista ne funkcionise kao sto bi trebalo i zasto postoje nadlezne sluzbe.
Slazem se da treba omoguciti ljudima da rade i zarade ali i ti isti ljudi da postuju zakone ove drzave.
Ako je zakon omogucio taksisti da svojim vozilom moze biti zaustavljen samo radi ulaska i izlaska putnika a najduze 3 minuta ,zasto budu zaustavljeni po pola sata dok ne napune vozilo (pr.Futoska pijaca)i time ometaju ulazak i izlazak putnika korisnika GSp-a.
Onemoguciti produzetak registracije taksi vozila samo onima koji su izmirili porez za predhodnu godinu na osnovu obavljanja delatnosti taksi prevoza.
Od kada ste prestali da napadate i mrzite: šiptare,hrvate,muslimane,cigane... sada ste navalili da pljujete po futoskim taksistima,koji su vam,očigledno.trn u oku! Kako niko da pomene onog beogradjana( nacionalni taxi),koji je ušao u NS sa 50 vozila? On može da radi u Novom Sadu,a futožani ne mogu??? Ostavite vi nas nasim futožanima,a vas neka vozaju beogradjani!
O cemu ti pricas leba ti??? Ja placam kartu, oni dobijaju donacije i da ne duzim sad... BAS ME BRIGA za njihov gubitak koji BTW postoji zato sto ih ima ko sitnih svetaca koji setaju ko debili sa rukama u dzepovima za dobru platu. Jesmo 'mi koji ovde pisemo' odgovori za to??? Ako postoji gubitak u preduzecu, nece biti da su za gubitak krivi korisnici (polu)usluga koji placaju (celu)uslugu.
Ajde ish! To ti je neki tamo PR naredio da napises. Ish!
Čitam kako neki lupaju gluposti u komentarima. Kao prvo taxi udruženje Futog je registrovano udruženje sa svim pripadajućim zakonskim obavezama tako da svi ti ljudi koji sede po 17 satu i vozilima i čekaju klijentelu, plaćaju porez, ali skoro svaki, dakle skoro svaki drugi hrani po 5-6oro usta i zavise od njegovog rada. Neko je izbegao iz nama susednih, da ne kažem komšijskih država pa se na ovaj način snašao, da ne bi savijao kičmu i otpadao na građevini ili nekom drugom poslu, neko je ostao bez posla silom prilika pa je počeo da radi kao taksista jer poznaje mesto u kom živi, dakle razlozi su različičti ali dobro njima, dobro korisnicima usluga pogotovo u ovim tropskim danima kada u autobusu JGSP uđe i onaj koji se nije kupao po mesec dana i neka nazovi dama koja se nafajtala mirisom a upržila zvezda. Vozači JGSP-a neljubazni, drski, bezobrazni, voze kao da voze krompire ili repu, pošto je 90% njih vozilo kamione pa su rodbinskim vezama dobili posao u grasu.Dakle treba dozvoliti ljudima da rade a ne da se prepuste kriminalu a to bi bilo sigurno jer treba prehraniti porodice. Na stranu to što ovi gradski taksisti nemaju posla jer je 80- 90 dinara samo start pa onda kakvi su ovi gradaski taksisti uvek voze dužom ttrasom, čekaju na semaforu duže, polako startuju i šta sve ne samo da bi naplatili više. Ma prošlo bi i to, nego je sada njima krivo što se otvaraju, odnosno registruju nova udruženja pa konkurencija a i ovi postojeći nemaju posla. Za to su krivi političari i birokrate iz gradskih vlasti a ne linijski taksisti koji pošteno rade i zarađuju svoj dinar.
Sta kaze Zakon?
1. "linijski prevoz" jeste javni prevoz koji se obavlja na određenoj liniji po redu vožnje;
2. Auto-taksi prevoznik ne može koristiti autobuska stajališta koja su određena odlukom opštine, grada i grada Beograda za linijski prevoz putnika.
3. Putničkim automobilom kojim se obavlja auto-taksi prevoz putnika ne može se obavljati linijski prevoz putnika.
Da li znate za JGSP godisnje iz budzeta Grada dobija nepovratnu donaciju o 5 miliona evra na ime gubitaka?
Da li znate da tih 5 miliona evra placate i Vi sto ovde pisete?
I ja sam imao firmu i redovno plaćao obaveze a drugi su radili na crno. Država me nije zaštitila nego je nastavila redovnije da šalje račune i to poveće. e pa hvala , zatvorio sam firmu.
sve u svemu haos i "kupovina socijalnog mira". Ali ne mogu se stvari doveka gurati ispod tepiha.
Jer mozda "zabranjen" da bi omogucili lopovima iz GSP-a da mogu vise da zarade. Isto tako da probate da se bavite uslugama koje vrsi posta, dobicete 400% vecu taksu od gradske poreske uprave...
Linijski taksi postoji godinama, očito ima potrebe za tom uslugom. Za ovaj porblem ima dva rešenja, ili se praviti da ne postoji, ili legalizovati pa bi država imala neke koristi. Kontrola je jednostavna, otvoriš stanicu za linijski taksi i red vožnje, registrocvani voze sa te ili tih stanica. Onaj koji se uhvati da nije registrovan, uzeti mu vozilo, i kazniti ga. Za sve ove neprvilnosi je krivo neefikasno sudstvo.
Kada upropaste privredu i armiju ljudi ostave bez posla kratko im kazu "snalazite se kako znate". Kada ljudi pocnu da rade sta mogu i gde ima nekog posla onda im kazu "a ne moze tako". Da se svi legalno i po zakonu okace na biro za nezaposlene i crknu od gladi cekajuci kad ce u ovoj zemlji biti bolje?
Pa šta čekate,što se vi ne konkurišete na mesto inspektora,pa da vi malo krojite zakon i vršite egzekuciju? D avi malo odredjujete ko sme,a ko ne sme da radi? i ko koga sme da voza?
Šta vam je ljudi,što ste se tako napalili na Futog taksi??? Pa nama su oni spas! A bogami,sve više se po Futogu voze i ostala udruženja! Možda bi oni da se uvale kod nas,da oteraju naše, na koje smo već navikli??? Vazda vam je malo!?!?
Gospodine Paunović,zašto ne postavite TAXI stanice u prigradskim naseljima,pa ćemo koristiti vaše usluge.Ovako iz Futoga platim taksi 120 dinara,a po pozivu vašeg taksija vožnja do grada me košta 800 dinara.
p.s.informacije radi,futoški taksisti plaćaju porez,jer su svi registrovani.
A zasto je linijski taksi uopste zabranjen zakonom? Zasto su bukvalno oterani u ilegalu? Ocigledno je da potreba za istim postoji, cim se masovno koristi, pa me zanima koji expert ili ekipa experata je to proglasila nezakonitim, i zasto (sem kao "uslugu" autobuskim prevoznicima, ne vidim drugi racionalan razlog)?
Ko vam brani da otvorite firmu i vozite i vi,kad ste toliko ljubomorni i pakosni??? Ljudi se bar bore da zarade deci za osnovno što im treba i ne sede po ceo dan za kompjuterom i šalju tako negativne komentare! Možda bi bilo bolje da i ovi ljudi krenu da kradu,pljačkaju i ubijaju... to bi vam više odgovaralo! U ostalom, da li neko brani bilo kom taksisti da vozi gde god hoće??? Možda vam inspektopri brane??? Prekinite već jednom da maltretirate te ljude! Imate izbor, pa izvolte... GSP
Dakle, ode inspektor u civilu, muva se oko autobuske i linijski taksisti će sami doći i eto ti. Koliko treba biti pametan da bi neko bio inspektor/policajac.
Sa druge strane, nažalost ne postoji linijski za grad iz kojeg sam ja, ali moja zdrava pamet mi ne dozvoljava da plaćam gluposti poput peronske karte, pa srećom moj bus prevoznik prima putnike i na dolaznom peronu! Da se autobus u (velikom) gradu kao Novi Sad naplaćuje po busu, a ne vremenski (tipa karta koja važi jedan sat), tj. da ne plaća neko dva puta ili tri, ako treba da preseda. Dakle, pogledajte dragi rukovodioci koliko ste nesposobni i amateri. Mi smo samo pametniji i snalažljiviji. Ali vi ste u strankama!
Nije mi jasno zašto nije dozvoljeno da se neko bavi linijskim taksiranjem.Zašto ova država samo kažnjava ljude koji žele svojim rado da zarade za hleb svoje porodice. Ne kradu, ne pljačkaju nego naplaćuju neku cenu scojih usluga koji odgovara i nama gradjanima a i njima da nekako mogu da žive i hrane i školuju svoju decu. Slažem se da treba da budu priljavljeni i plaćaju poreze i doprinose kao i svi sem povlašćenih ministara koji duguju pare za poreze, advokata popova koji ubijaju svoje štićenike i tajkuna... Pa predlažem da nova vlada to regurše zakonom da mogu da rade a da konaćno krene da naplaćuje porez od svih koji uzimaju pare tu presvega mislim na advokata i sveštena lica jer oni naplaćuju svoje usluge to jest nisam video nikog od njih da rade DŽABE. (FISKALNA KASA I ZA NJIH)
Znao on dobro gde su linijski, samo shto ukazuje da ne moze da ih kaznjava, sve dok ti linijski taksiji ne ispune "formalne zakonske uslove" za kaznjavanje.
A to je, NA PAPIRU vreme polaska i usputne stanice.
Suv primer birokratske nesposobnosti.
Taksiste niko ne kontroliše. Od skora postoji linijski i za Kać. Sve je više njih koji se time bave. Kolikom brzinom se kreću sa prepunjenim vozilima obratiće valda pažnju inspektori kada neko pogine.
Tako to kod nas ide. Sve na divlje, sve za mufte a i narod je blentav pa guta sve što mu se servira.
Kažem, kad neko pogine tek onda će se par dana pričati o tome a posle opet muk. I tako sve dok neko ne ugasi svetlo.
Prema njegovim rečima linijski taksi prevoz u Novom Sadu postoji ka svim obližnjim mestima, što ide na štetu onih vozača deru kozu sa ledja putnicima u skladu sa zakonom. :)
Zbog ovakvih tumačenja da niko ni za šta ne odgovara onomad izgoreše deca.Što ga niste pitali kako tumači da kod futoške,glavnoj bus stanici ili kisačkoj postoje ljudi koji voze za novac i stoje tamo ceo dan.Postoje kamere sve lepo snimiš i kad krene opa evo kazna.Šta će biti ne daj bože ako neko napravi saobraćajku i neko pogine ili ostane invalid.Hoće li i onda biti " nenadležnih ". Sem toga kome oni plaćaju porez.Tako i pekari mogu da kažu da oni ne prodaju hleb nego hrane narod i da ne plate porez
"Veoma je teško dokazati da se neki taksista bavi linijskim prevozom jer postoje određeni kriterijumi koji moraju biti ispunjeni da bi se prevoz okarakterisao kao linijski."
Pa jebote pise vam na krovu auta na beloj tabli zelenim slovima TAXI FUTOG sta vam tu nije jasno?!
Al da je mnogo bolje od busa za iste novce-nema dileme
Ajoj, Basicu, boktemazo. Otprilike: "veoma je tesko dokazati da neko krade, zato sto taj sto krade, uglavnom pokusava to da prikrije i ne govori svima kako je lopov". Za sta ti platu (verovatno obilatu!) dobijas, jadna ti majka!?
Linijski taksi radi vise nego ikada, samo zuje na sve strane, sve je bez poreza, neprijavljeno, losa vozila, jedva prosla tehnicki....
Razumem gnev sugradjana zbog toga sto porez ide u partijske dzepove, ali to je druga tema. Mi moramo imati uredjeno drustvo, a uredjeno drustvo ne podnosi takvo privredjivanje. Uredjeno drustvo je Nemacka, a ne Tunis. Dakle, apsolutno sam za ukidanje tih "divljaka", Basic ako ne zna, nek proseta po malo vecim parkinzima naci ce dosta linijskih. Hint: za Temerin krecu sa raskrsnice Jase Tomica i Kisacke, kod nadvoznjaka.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
U Novom Sadu ne postoji linijski taksi?
Novi Sad
•10.08.2012.
•06:41 > 07:28
Komentari 48
stranac
izmedju ostalog zato je ovo lose resenje!
linijski taxi pritom nije isto sto i kockica!
a od juce je navodno proveravano ko od taxista ne vozi po nocnoj tarifi!!!
aca
Novosadjanin
Pravilno razumevanje mesta auto-taksi prevoza putnika u sistemu javnog gradskog prevoza je od izuzetnog značaja ne samo kod analize stanja u taksi servisu, nego je od naročitog značaja za procese daljeg razvoja i reformi, koje moraju biti usklađene sa njegovom suštinom i realnom ulogom koju ima. Taksi prevoz po svom karakteru spada u vidove prevoza malog kapaciteta koji se naziva PARATRANZIT.
"Paratranzit predstavlja vidove polujavnog i javnog prevoza, koji se prema vlasništvu i vrsti prevozne uloge mogu svrstati između individualnog transporta i redovnog Javnog gradskog prevoza putnika. Paratranzit uključuje nekoliko vidova koji se razlikuju po svojim operativnim i fizičkim karakteristikama, kao i po vremenu nastanka: najstariji taksi, uveden je još pre redovnog javnog prevoza..."
Citat iz knjige "Javni gradski prevoz" od poznatog saobraćajnog stručnjaka i profesora Vukana R. Vučića, jasno ukazuje na stvarno mesto koje taksi prevoz u sistemu ukupnog prevoza ima. Iako spada u prevoze malog kapaciteta, njegova uloga u prevozu putnika naročito u velikim gradovima je nezamenljiva i izuzetno značajna.
"Taksiji su automobili kojima upravlja vozač i koje korisnici iznajmljuju za pojedinačnu vožnju. Usluga koju oni pružaju podešena je isključivo za zadovoljenje zahteva korisnika. Korišćenje taksija može da zahteva veće vreme čekanja nego kad se koristi putnički automobil, ali izdaci za troškove putovanja taksijem su najveći u poređenju sa ostalim vidovima. Kako najveći deo troškova pokriva vreme koje vozač izgubi, ovaj vid prevoza uvek ima visoku cenu."
Upravo definicija taksija od istog autora, u potpunosti opisuje sve odlike taksi servisa, i taksi prevoz karakteriše pre svega činjenica da je to prevoz malog kapaciteta, koji mora biti u stanju da zadovolji potrebe korisnika, i da usluga koju pruža uvek ima visoku cenu. Lako je dokazati da se narušavanjem cene najlakše degradira taksi sistem do te mere da više ne uspeva da zadovolji zahteve korisnika, a samim tim i da ispunu svoju osnovnu funkciju: sva istraživanja u Beogradu ukazuju upravo na to.
Novosadjanin
Citat iz stavova i stranih iskustava, iskazanih na okruglom stolu CEMT-a održanog u Parizu 1981 godine, naglašava da u taksi servisu:
broj vozila ne sme zavisiti od političkih merila;
taksi servis ne sme biti instrument socijalnih ili drugih trenutnih akcija;
politika grada ne sme da tera profesiju da izvore svojih prihoda ostvaruje kroz prenaprezanje produktivnosti.
Osnovni uzroci nezadovoljavajućeg stanja u taksi servisu upravo i proizilaze iz činjenice da je taksi servis decenijama instrument upravo socijalnih i drugih trenutnih akcija, da svoje prihode taksisti nesumnjivo ostvaruju prenaprezanjem i da broj vozila zavisi od političkih merila. Pored toga, i u svim prethodnim istraživanjima ukazivano je da se taksisti moraju bolje strukovno organizovati i pojačati međusobnu saradnju, da se mora pojačati disciplinska odgovornost taksista, kao i da se Odluka o taksi prevozu mora detaljno i pažljivo usklađivati sa aktima o disciplinskoj odgovornosti ali i sa kodeksom ponašanja vozača.
Malo je urađeno tokom proteklih dvadeset godina, i to je takođe jedan od razloga nezadovoljavajućeg stanja. Napori koje gradska uprava ulaže u pronalaženju rešenja za taksi servis u poslednjih par godina moći će uroditi plodom samo ako se sva rešenja u taksi servisu pronađu kroz kvalitetna zakonska rešenja, depolitizovanje odluka i uz puno uvažavanje svih problema u kojima se osiromašeni taksi servis trenutno nalazi. Neće se svi problemi u taksi servisu moći otkloniti odjednom, i biće potrebno napraviti niz odmerenih koraka u pravom smeru. Upravo činjenica da je na mnoge od tih problema ali i mogućih rešenja, već više puta ukazivano kroz dosadašnja istraživanja, potvrđuje da njihovo sprovođenje neće biti niti lako, niti jednostavno.
Novosadjanin
Sem uslova odvijanja saobraćaja u gradu i promene u društvenim okolnostima se ne smeju prevideti kod ocene i analize dosadašnjih istraživanja, jer su one u velikoj meri uticale na probleme u postojećem stanju ali i na pristup u rešavanju problema. Još 1981 godine je u taksi servisu Beograda Gradsko saobraćajno preduzeće imalo svoj taksi pogon, u kome je radilo preko 950 radnika, da bi samo par godina kasnije ušao u fazu likvidacije, pa je pokušaj podruštvljavanja jedne izrazito privatničke delatnosti doživeo neuspeh, ali kroz višedecenijsku agoniju, a indirektne posledice Beogradski taksi servis oseća i danas.
U poslednjih dvadesetak godina Beograd je prošao kroz burne periode svoje istorije, od hiperinflacije najveće u svetskim razmerama, preko ponovnog bombardovanja, pa do procesa tranzicije, u kojima se pokušava pronaći put ka boljem preko privatizovanja skoro svih društvenih delatnosti. Svakako da je to imalo dramatične posledice i na taksi servis u celini, koje se ogledaju pre svega kroz preveliki broj taksi vozila na Beogradskim ulicama i niskoj ceni taksi usluga. Potražnja za taksi prevozom nije izvan moći taksi politike i na nju se direktno i efikasno utiče upravo ekonomskom cenom usluga u taksi prevozu. Cena taksi prevoza ne može biti u sferi socijalne politike, kao što je to slučaj sa cenom u masovnom javnom gradskom prevozu putnika.
Suštinska razlika između potreba za taksi prevozom i prevozom u javnom gradskom masovnom prevozu je u tome što je javni gradski prevoz socijalna kategorija i on mora zadovoljiti prevozne potrebe i za uslove kada korisnici ne mogu platiti ekonomsku cenu (zbog čega se on sufinansira iz gradskog budžeta), dok su potrebe za taksi prevozom, kao ekonomskom kategorijom, određene punom ekonomskom cenom (bez potrebe za bilo kakvim vidom sufinansiranja). U Beogradu je cena taksi prevoza višestruko niža od cena i u neposrednom okruženju, i na tome se ne može zasnivati bilo kakva budućnost, mesto i uloga taksi servisa. Nesumnjivo preveliki broj taksista u gradu je uticao na višegodišnju praksu davanja popusta na telefonski poziv, na ionako nisku cenu, što dodatno usložnjava i otežava rad taksista, ali i utiče na nizak nivo usluga u taksi servisu Beograda.
U najnovijim istraživanjima taksi servisa u svetu i Evropi, koje su zahvaljujući savremenim tehnologijama i Internet komunikaciji lako dostupne, dominantne teme su upravo posvećene analizama i mehanizmima uticaja na saobraćajnu tražnju, istražuju se stavovi korisnika usluga, nivo usluge taksi servisa, bezbednost taksi vozača, potreba zaštite putnika i uspostavljanje efikasnih žalbenih procedura. U okviru projekta "Istraživanje karakteristika transportnih zahteva vožnji i definisanje potrebnog broja taksi vozača na teritoriji grada Beograda", Fakultet tehničkih nauka Novi Sad, Institut za saobraćaj, novembar 2004 godine, razvijen je novi pristup utvrđivanja potrebnog broja taksi vozača- BETAMOD, zasnovan upravo na funkcionalnim zavisnostima između cene i potražnje za taksi prevozom, pristup koji polazi od postojećeg stanja, ka cilju koji je definisan potpunom reproduktivnom sposobnošću taksista.
Ista autorska ekipa uradila je niz istraživanja i analiza sa ciljem da se ukaže na veliki broj međuzavisnosti koje u taksi servisu postoje, kao i na mogućnosti, ograničenja, ali i potrebu promene pristupa ovoj oblasti. Upravo iz toga proizilaze i potrebne reforme taksi servisa, koje će omogućiti dalji nesmetani razvoj delatnosti, u potpunosti saglasan i sa svim specifičnim okolnostima u kojima se društvo u procesu tranzicije nalazi. Preveliki broj vozila, niske cene, ali i dalja politizacija problema taksi servisa i pritisak koji se na njega vrši, su osnovne karakteristike postojećeg stanja. U okviru materijala "Istraživanje karakteristika transportnih zahteva vožnji i definisanje potrebnog broja taksi vozača na teritoriji grada Beograda", Fakultet tehničkih nauka Novi Sad, Institut za saobraćaj, novembar 2004 godine, dat je niz podataka o broju taksi vozila na 1000 stanovnika u Beogradu i nekim od gradova Zapadne Evrope.
Gagarin
sledeci put
Esesovac NS
Sa nelegalnim taxistom,niste osigurani i mozete pokriti troskove svog lecenja samo privatnom tuzbom protiv doticnog "taxiste".Naravno,tu morate da dokazete da je on Vas vozio kao taxista.
Neko je pitao zasto je linijski taxi neregularan.
Linijski taxi u zakonu ne postoji kao pojam jer jer to je po definiciji spoj dve potpuno razlicite stvari.Linijski prevoz i taxi prevoz.Vec ima odgovor sta treba da ispunjava linijski prevoz (vreme,mesto polaska,usputne stanice...) dok je taxi prevoz vanlinijski prevoz.
Da bi neko mogao da taxira u NS mora da ispunjava sledece uslove:
-Minimum srednja strucna sprema
-Vozacka dozvola minimum 5godina
-Da nije krivicno gonjen
-Polozen ispit o poznavanju grada i pravilima javnog prevoza
-Da je stanovnik Novog Sada
-Da vozilo ispunjava tehnicke i estetske norme...
Oni koji ne ispunjavaju te uslove,odu pa rade linijski taxi ili rade u gradu na divlje.
Potrebno je uvesti konkurenciju JGSP-u,ali i taj ko je konkurencija mora da pispunjava odrecene zakonske normative,a ne da okaci taxi tablu Futoyana ili Kacana pa da vozi.
Novosadski taxisti samo traze uklanjanje nelojalne konkurencije sa ulica Novo Sada,a tu spadaju i linijski taxisti.
G-dine Basicu,svi znamo da iz NS postoje linijski taxiji za Rumenku,Kac,Futog,Temerin,Backu Palanku,Beograd,Zrenjanin,Rumu,Irig,Cortanovce...i svi znamo gde stoje,Vi ako ne znate za to onda treba da podnesete ostavku na mesto saobracajnog inspektora.
Novosadjanin
STOP HAOSU U TAKSI PREVOZU!
Zrenjaninka
Od tada,samo autobus!!!
Esesovac NS
Nek se bave oni linijskim prevozom,ali onda nek se i registruju tako.Nek polaze sa odredjenog mesta,u odredjeno vreme imali putnika ili ne.Nek placaju Novom Sadu koriscenje tog mesta sa kojeg polaze (kao sto autobuski prevoznici placaju medjugradsku stanicu) pa nek imaju iste uslove kao autobuski prevoznici.Pa da vidimo onda kako ce da uzimaju putnike GSP-u i drugim prevoznicima.
Ako si Backopalanacki,Futoski,Zrenjaninski ili Temerinski taxista,taxiraj tamo jer porez placas Backoj Palanci,Temerinu,Zrenjaninu... a ne Novom Sadu.
NS godisnje samo na tome sto ne naplati stanicne usluge putnicima koje odvezu taxisti iz Backe Palanke gubi novac u vrednosti izgradnje vrtica Guliver na Novom Naselju!
Neka proba novosadski taxista da uzme putnika na stanici u B.Palanci,Zrenjaninu,Futogu ili Temerinu...Proci ce kao G.M. taxista Vip taxija u Yrenjaninu,kao S.M. taxista Lux taxija u Backoj Palanci,S.Ž. iz Nacionalnog taxija u Temerinu i ostali.Bice fizicki napadnut!!!!
Dakle,ako novosadski taxista placa porez i doprinose gradu Novom Sadu,i od tog novca se placaju medicinse sestre,doktori,vaspitaci...,treba mu omoguciti da taj novac u NS i zaradi i zastiti ga od nelegalnih taxista.
ps:Ti,novosadski taxista placaju cak i saobracajnu inspekciju jer je i ona na budyetu grada Novog Sada
Nezavisni Vojvodjanin
stari novosadjanin
Gagarin
Slusalac
Slazem se da treba omoguciti ljudima da rade i zarade ali i ti isti ljudi da postuju zakone ove drzave.
Ako je zakon omogucio taksisti da svojim vozilom moze biti zaustavljen samo radi ulaska i izlaska putnika a najduze 3 minuta ,zasto budu zaustavljeni po pola sata dok ne napune vozilo (pr.Futoska pijaca)i time ometaju ulazak i izlazak putnika korisnika GSp-a.
Onemoguciti produzetak registracije taksi vozila samo onima koji su izmirili porez za predhodnu godinu na osnovu obavljanja delatnosti taksi prevoza.
Futožan
Abadon
Ajde ish! To ti je neki tamo PR naredio da napises. Ish!
pravi novosađan-in
Anonimni2
1. "linijski prevoz" jeste javni prevoz koji se obavlja na određenoj liniji po redu vožnje;
2. Auto-taksi prevoznik ne može koristiti autobuska stajališta koja su određena odlukom opštine, grada i grada Beograda za linijski prevoz putnika.
3. Putničkim automobilom kojim se obavlja auto-taksi prevoz putnika ne može se obavljati linijski prevoz putnika.
Da li znate za JGSP godisnje iz budzeta Grada dobija nepovratnu donaciju o 5 miliona evra na ime gubitaka?
Da li znate da tih 5 miliona evra placate i Vi sto ovde pisete?
neka hvala ja
Nemanja
Mile
sve u svemu haos i "kupovina socijalnog mira". Ali ne mogu se stvari doveka gurati ispod tepiha.
taxista
Abadon
zuiz
ZoranNS
eventualno da mozda ako ne
XXL
Mamika
Lusi NS
p.s.informacije radi,futoški taksisti plaćaju porez,jer su svi registrovani.
ns
S O Sa
Zulu
Sa druge strane, nažalost ne postoji linijski za grad iz kojeg sam ja, ali moja zdrava pamet mi ne dozvoljava da plaćam gluposti poput peronske karte, pa srećom moj bus prevoznik prima putnike i na dolaznom peronu! Da se autobus u (velikom) gradu kao Novi Sad naplaćuje po busu, a ne vremenski (tipa karta koja važi jedan sat), tj. da ne plaća neko dva puta ili tri, ako treba da preseda. Dakle, pogledajte dragi rukovodioci koliko ste nesposobni i amateri. Mi smo samo pametniji i snalažljiviji. Ali vi ste u strankama!
nije vazno
MirkoSlavko
Videcete kad zbog linijeskih taksija propadnu autobuski prevoznici..Onda nece biti duplo skuplji, ali ce zato biti duplo nesigurniji..
ekotaksi
A to je, NA PAPIRU vreme polaska i usputne stanice.
Suv primer birokratske nesposobnosti.
Душан
Tako to kod nas ide. Sve na divlje, sve za mufte a i narod je blentav pa guta sve što mu se servira.
Kažem, kad neko pogine tek onda će se par dana pričati o tome a posle opet muk. I tako sve dok neko ne ugasi svetlo.
Mrmot
Jo
Pa jebote pise vam na krovu auta na beloj tabli zelenim slovima TAXI FUTOG sta vam tu nije jasno?!
Al da je mnogo bolje od busa za iste novce-nema dileme
Basicu, kolika ti je plata?
Linijski taksi radi vise nego ikada, samo zuje na sve strane, sve je bez poreza, neprijavljeno, losa vozila, jedva prosla tehnicki....
Razumem gnev sugradjana zbog toga sto porez ide u partijske dzepove, ali to je druga tema. Mi moramo imati uredjeno drustvo, a uredjeno drustvo ne podnosi takvo privredjivanje. Uredjeno drustvo je Nemacka, a ne Tunis. Dakle, apsolutno sam za ukidanje tih "divljaka", Basic ako ne zna, nek proseta po malo vecim parkinzima naci ce dosta linijskih. Hint: za Temerin krecu sa raskrsnice Jase Tomica i Kisacke, kod nadvoznjaka.
miki
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H